• some image Doctor Sleep Tour 2013

  • some image Maglownica

  • some image Dzieci kukurydzy

  • some image Szpital Królestwo

  • some image Podsumowanie roku 2022

  • some image Baśniowa opowieść

  • some image Podpalaczka

  • some image Telefon pana Harrigana

  • some image Czarny telefon

  • some image Creepshow

piątek, 20 kwietnia 2012

RSK #54 Serca Atlantydów


Senna atmosfera amerykańskich prowincjonalnych miasteczek, zwyczajne troski i radości zwyczajnych ludzi, mało ważne wydarzenia owocujące mało istotnymi konsekwencjami... Nie dajmy się jednak zwieść pozorom: spokój jest tylko udawany, a zwyczajność powierzchowna. Pod cienką warstwą spokoju kipią niebezpieczne namiętności, uważny czytelnik bez trudu zaś ułoży obraz co najmniej równie mroczny i groźny jak te, które mistrz grozy kreślił w swoich wcześniejszych bestsellerowych powieściach.


plik mp3 do ściągnięcia (czas: 34 min 58 sek)


W pięćdziesiątym czwartym odcinku podcastu Radio SK po bardzo długiej przerwie powraca Grzegorz "dampf" Labuda, który wraz z głównym prowadzącym rozpływa się nad zbiorem "Serca Atlantydów". Odcinek wolny od spoilerów.

Spis treści:

1. Mali ludzie w żółtych płaszczach (1960)

2. Serca Atlantydów (1966)

3. Ślepy Willie (1983)

4. Dlaczego jesteśmy w Wietnamie (1999)

5. Zapadają niebiańskie mroki nocy (1999)


3 komentarze:

  1. A ja nie mam serca żeby się nie wpisać :)
    zawsze czekałem i nadal czekam na Wasze 3grosze względem antologii, a że Kingowskie są najlepsze, to smaczek jest tym większy. Dzięki Panowie :)
    ps, z jednym się nie zgodzę - to nie są powieści :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No ja się zgadzam, że to jest zbiór, bo sam fakt, że opowiadania są ze sobą połączone, nie czyni jeszcze z książki powieści. To tak jakby 2 pierwsze tomy "Wiedźmina", Kłamcy" itd. traktować jako powieść. Poza tym teksty z "Serc" były też wydawane oddzielnie, ale ja sobie zwyczajnie nie wyobrażam by tak je czytać. Dla mnie te historie albo funkcjonują razem w takiej kolejności, albo zwyczajnie nie istnieją i dlatego ja traktuję to jako nietypową powieść. Jeśli miałbym każde opowiadanie ocenić oddzielnie, tak jakby pozostałe teksty nie istniały, to moja ocena byłaby znacznie niższa w większości przypadków.

    Inna rzecz, że przykładowo taka "Mroczna Wieża 1" teoretycznie też jest zbiorem opowiadań, bo każdy rozdział był pierwotnie wydany jako oddzielne opowiadanie, a dopiero potem wszystkie zostały zebrane w jednej książce. Nikt jednak nie mówi o "Mrocznej Wieży" jako o zbiorze opowiadań :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja dopiero zaczynam poznawać książki Kinga. Nie ukrywam że zachęciłeś mnie, Mando, do czytania. Mam już za sobą Biuck 8 oraz Nocną Zmianę. Mam jeszcze Cujo i Wielki Marsz, udało się w znanym markecie kupić za 10zł :) Może jakość wykonania nie rozpieszcza, ale jak mawiają "ważne ze własna"

    OdpowiedzUsuń